fredag 10 augusti 2012

Nellys bokväns paket.

Bokväns paket #1!

Kanske som några av er vet så har Nelly och jag över på Nellons bokblogg, blivit bokvänner. Med det menas att vi skickar böcker till varandra, ingen av oss vet vilken bok det är, vi har dock innan kommit överens om ett tema och gett varandra ledtrådar, så vi kan gissa innan vi öppnar paketet när vi går det. Nelly fick mitt tidigare i veckan, och jag hoppas hon gillar boken jag gav henne. Jag hade tänkt att göra en video precis som Nelly, men min dator har den värsta uslaste micken, så man hör typ inget av jag säger. Måste skaffa bättre grejer, så nästa gång hoppas jag på att jag kan göra en video! Men för denna gång får ni nöja er med bilder. MEN jag bröt inte emot några 'regler' och gissade faktiskt först, haha. JAG LOVAR! 

Jag hade fått denna ledtråd av Nelly: "En bok med mestadels grönt omslag som jag tycker för tankarna till en viss film med ett känt namn i titeln." Vi hade kommit överens om att boken skulle vara en contemporary YA bok. Först hade jag ingen som helst aning, jag tror jag är en riktigt dålig gissare.. haha. Men sedan tänkte jag grönt omslag... hmm.. jag har sett några gröna omslag på sistone, kanske nån Sara Dessen bok, fast jag vet inte alla titlar på hennes böcker. Sedan tänkte jag på den där amerikansk fotbolls boken, den är ganske grön, men hade ingen aning om vad hon menade med att titeln och en film.. Så jag hade bara små aningar, det kunde vara vilken bok som helst. Men sedan öppnade jag... och... truuuumvirrvel......







detta var vad jag fann.... TAAAAADAAAA! 
 Oh my god, Catching Jordan! Jag blev såååå glad, det var den boken jag hade tänkt på, fast inte riktigt trött att det verkligen var den. Och sedan om någon undrar varför Across the Universe är bredvid den boken, så är det för att vi också gjorde ett bokbyte. Jag fick den och hon fick en av mina böcker, denna var jätte fin, Nelly! Jag ser fram emot att läsa båda, vill börja nu med en gång, men har prov att plugga till, men nästa vecka efter tisdag, då ska jag börja! 

Tack så mycket Nelly, älskar boken jag fick och ser fram emot nästa bokväns tema och paket!

3 kommentarer:

  1. Heeej! Vad bra att paketet kom fram äntligen.
    Vad roligt att du gillade boken! Vad glad jag blir! Jag trodde nog att du skulle gilla den. Jag tycker själv att den var riktigt mysig så jag hoppas att du kommer tycka samma.

    Det här var ju skitkul, jag längtar redan till nästa tema! Fast det tar vi när vi båda har läst ut våra böcker och recenserat eller hur?

    Blev jätteglad för mina böcker också... så himla bra. Vill börja läsa dem snart... jag bara måste läsa klart den bok jag håller på med först.

    SvaraRadera
  2. Åhh, både Across the Universe och Catching Jordan hör till bland de bästa böckerna jag har läst i år :)

    SvaraRadera
  3. sv: Jag älskar den! :) Det är liksom inget speciellt sådär, men det är ändå något som gör böckerna så otroligt bra. Tycker absolut att du ska läsa första boken. :)

    SvaraRadera